Dingen mooier voordoen dan ze zijn, informatie achterhouden, de kleine lettertjes. In een wereld waar het steeds meer draait om geld verdienen is het inmiddels acceptabel dat marketing misleid.

 

Marketing is bedoeld om te verleiden, niet om te misleiden.

 

Veel geld investeren om de markt te vertellen dat je een goede service verleent, zal pas impact hebben als je echt goed en effectief bent met je service. Het bewijs zit in de ervaring en niet in de boodschap die je stuurt.

Door social media kunnen klanten hun ervaringen direct, open en eerlijk delen en als deze ervaring niet overeenkomen met hetgeen jij zegt te kunnen bieden, val je door de mand.

  • Black Pinterest Icon
  • Black Twitter Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black LinkedIn Icon

Vroeger probeerde je met marketing zoveel mogelijk mensen te bereiken. Je maakte een product, verzon een geweldige marketingcampagne, kocht reclamezendtijd in en daarna gebruikte je al je winst om nog meer reclamezendtijd in te kopen. Vele merken zoals Coca Cola, McDonalds en L’oreal zijn op deze manier groot geworden.

Tegenwoordig is dat niet meer genoeg. Consumenten willen gehoord worden en met merken samenwerken. Ze willen dat hun verwachtingen worden overtroffen. De consument is veranderd, maar veel bedrijven helaas (nog) niet. 

Luister, wees eerlijk, oprecht, lever waarde, enthousiasmeer en verleidt. Of je nu een grote of kleine organisatie hebt, zelfstandige bent of jezelf wil promoten: doe het echt en doe het oprecht.