Social media is geen wondermiddel. En met het oneindig aantal social media goeroes en hun nog groter aantal adviezen vindt je echt niet het grote zakelijke geluk.

Maar… tegenwoordig worden de meeste aankoopbeslissingen gemaakt vòòrdat een klant een bedrijf benaderd. Eerst wordt er grondig onderzoek gedaan op internet. Sociale media spelen hierbij een grote rol, tijdens de aankoopbeslissing én na de aankoop.

Ook is de kans dat je klant op social media zit groot, want 9 op de 10 Nederlanders van 15 jaar en ouder maakt gebruik van social media. Zelfs onze 80-plussers zijn goed vertegenwoordigd: 63% van hen heeft een social media account.

De vraag is dus niet: “Moet ik iets doen met social media?” maar “Wat moet ik doen met social media?”

 

Veel bedrijven kunnen zich geen marketing- of communicatieafdeling veroorloven, waardoor social media, als het überhaupt wordt ingezet, niet meer is dan af en toe een Tweet sturen of een foto plaatsen.

 

Maar met social media kun je werken aan je naamsbekendheid, zet je een nieuw product in de markt, creëer je geloofwaardigheid, hou je je concurrenten in de gaten, bouw je aan je imago en spreek je potentiële klanten aan.

 

Om dit allemaal te doen hoef je echt geen (dure) marketing- of communicatieafdeling te hebben, want:

Social media voor je bedrijf doe je gewoon zelf.

De mogelijkheden kunnen overweldigend en tijdrovend zijn, maar dat hoeft niet. Door exact te bepalen wat er nodig is voor jouw bedrijf, kun je social media slim inzetten, heel gericht een strategie maken en stap-voor-stap uitvoeren.

Om je hierbij te helpen heb ik een online training ontworpen.

 

Je leert met deze training waar jouw (potentiële) klanten zitten, hoe je het beste met hen communiceert, wat je communiceert, welke netwerken je moet gebruiken en hoe je die gebruikt.

 

Binnen één dag heb je je strategie staan en kun je starten met de uitvoering.

 

Met deze training verspil je geen tijd en start je simpel en snel met social media voor je bedrijf.

 

Leer de sociale wereld van je klant kennen en ga in gesprek daar waar die zich bevindt.
Leer de sociale wereld van je klant kennen.

 

Ga in gesprek met je doelgroep daar waar die zich bevindt.

Door actief aan de slag te gaan, leer je erg snel en ben je een expert in ‘no-time’!

Waarschuwing!

Als je producten verkoopt van een slechte kwaliteit of veel klachten ontvangt die niet of matig worden afgehandeld kun je beter niet met social media starten. De kans is dan groot dat social media je bedrijf alleen maar schaadt.